[ Pobierz całość w formacie PDF ]

dowiadczenia. Byłem kiedy wiadkiem scenki w której dziecko spadło z rowerku,
uderzyło si i zacz ło płaka bardziej ze strachu ni z bólu. W tym momencie matka
podbiegła i zacz ła dziecko pociesza. Powiedziała  Oj jak to boli! Pewnie bardzo
boli i w dodatku przestraszyłe si . Chod mama przytuli i zaraz przejdzie. Byłem
zaskoczony poniewa zanim skoczyła mówi płacz ustał!
Innym razem, reklamowałem w sklepie kupion na przecenie za $15.00 koszul ze
wzgl du na drobne przebarwienie. Podszedłem do sprzedawcy nastawiajc si
wewn trznie na walk i pokazałem mu koszul . Obejrzał j uwanie i powiedział
 Tak, to musi by strasznie denerwujce, zdawałoby si , e trafił człowiek na okazj
a tutaj wada. Ta koszula rzeczywicie si nie nadaje na eleganckie okazje. w tym
momencie poczułem si lekko zdezorientowany i zaczłem słucha uwaniej.
 Fatalnie si składa, e właciciel sklepu nie uznaje zwrotów gotówkowych za rzeczy
z wyprzeday, ale od czasu jak pan był tutaj ostatni raz obniylimy cen jeszcze raz
wi c wybior panu koszul bez wady i dam panu na ni 20% rabatu tak wi c b dzie
pan miał eleganck koszul za $6.00 i na mniej eleganckie okazje za $15 czyli za
$21.00 b dzie pan miał dwie. W tym momencie po mojej złoci ju dawno nie było
ladu, znikn ła gdy mówił  ta koszula nie nadaje si na eleganckie okazje .
Wyszedłem ze sklepu czujc, e moje zostałem potraktowany z szacunkiem i
zrozumieniem a moje cierpienia zostały zrekompensowane.
Zasada ta jest uniwersalna i jako taka dotyczy równie negocjacji, prezentacji oraz
rozmowy handlowej. Potwierdzenie wtpliwoci czy te zastrzee prezentowanych
przez klienta nie tylko ułatwia przekonanie go ale te pomaga wytworzy klimat
szacunku i współpracy.
Przykłady:
Klient:  Mam jeszcze czas aby podj decyzje .
SPRZEDAWCA:  To prawda, ma pan jeszcze bardzo wiele czasu i dlatego warto
teraz podj decyzj aby póniej móc zaj si czym innym.
lub
Klient:  To ja si zastanowi i zadzwoni do Pana
Sprzedawca:  Bardzo rozsdnie! Wane jest aby zastanowi si dobrze przed tak
decyzj, prosz nie zajmowa sobie głowy po jej podj ciu, ja zadzwoni do Pana.
W powyszym przykładzie sprzedawca zgodził si z klientem a nast pnie podsunł
własn sugesti .
Potwierdzanie stanowi te doskonały wst p do zastosowania presupozycji na
przykład dodajc:
Instytut Neurolingwistyki, http://www.nlp.pl 39
Klientka: Nie, nie jestem przekonana do takiego zakupu.
Sprzedawca: Zgadza si nie jest pani jeszcze przekonana do zakupu poniewa
trzeba rozwia wszystkie wtpliwoci zanim zdecyduje si pani na tak wany krok
jak wybór nowego koloru lakieru do paznokci.
A to e potrzebuje pani czasu aby podj tak wan yciowo decyzj oznacza e
potrafi pani dokona właciwego wyboru, no chyba e chce pani spróbowa wróci
do tamtego starego koloru ale prosz spojrze na t wkładk z kolorami ....
Jak widzisz z kolejnego przykładu poszczególne elementy J zyka Perswazji tworz
bardzo zgrabn cało i zastanawiam si jak bardzo si zdziwisz kiedy po raz
pierwszy złapiesz si na łczeniu poszczególnych technik i jakie przynosi to efekty.
wiczenie.
Utwórz zdania, odpowiedzi uywajc zwrotów potwierdzajcych dowiadczenie
drugiej osoby:
Zgadza si , to prawda. tak oczywicie itp. Nast pnie zmie kierunek uywajc zwrotu
i dlatego.
Przykład
1. Jestem zbyt powany aby zajmowa si takim rodzajem biznesu.
2. Zgadza si , jeste zbyt powany aby zajmowa takim rodzajem biznesu i
dlatego pomówmy powanie pienidzach jakie zarobisz prawie si tym nie zajmujc.
1. Jestem za młody
2. .....................................................................................
1. Ludzie nie maj pieni dzy.
2. ........................................................................................
1. To jest za drogie
2. ..........................................................................................
1. To jest za tanie.
2. ............................................................................................
W wiczeniu tym celowo zaj limy si przede wszystkim pierwsz cz ci perswazji-
potwierdzaniem. Zmiana toru mylenia przez uycie zwrotu i dlatego jest bardzo
skuteczna i doskonale przekierowuje mylenie klienta ale jest jedynie jednym z wielu
moliwych wyborów.
Kiedy wrócisz do wiczenia póniej, w miar jak b dzie wzbogacał si twój warsztat,
zaskoczysz si iloci innych moliwych wariantów przekierowania sposobu mylenia [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mons45.htw.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © (...) lepiej tracić niż nigdy nie spotkać.